Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012


Τι πίνει ο Γερμανός, τι τρώει ο Ολλανδός και τι προτιμά ο Έλληνας;
Τρώει ο Ιταλός μακαρόνια Μέλισσα;
Πίνει καφέ Λουμίδη;
Πίνει ο Γερμανός μπύρα Mythos;
Τρώει λουκάνικα Τζουμαγιάς;
Πίνει ο Ολλανδός γάλα Μεβγάλ;
Τρώει κασέρι Τρικαλινό;
Πίνει ο Γάλλος ελληνικό κρασί ή τσίπουρο;
Σε συνέχεια της θερμής ανταπόκρισης που βρίσκει ανάμεσα στους χρήστες του διαδικτύου -μεταξύ των οποίων πάρα πολλοί αναγνώστες του defencenet.gr που μας στέλνουν email- η πρωτοβουλία που έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό με στόχο να στραφούν οι Έλληνες καταναλωτές στα εγχώρια προϊόντα, επανερχόμαστε διερωτώμενοι:
Γιατί να παίρνουμε εμείς τα προϊόντα των ξένων και μάλιστα κατά προτίμηση; Για να μειώνουμε την ανεργία τους; Αν και συχνά τα εισαγόμενα προϊόντα είναι φθηνότερα, ωστόσο τα λίγο περισσότερα χρήματα που μπορεί να δώσουμε επιλέγοντας ελληνικά προϊόντα επιστρέφουν στη χώρα μας διπλά και τρίδιπλα, πράγμα αναγκαίο για τα -ακόμη πιο- δύσκολα χρόνια που έρχονται ελέω κρίσης και ΔΝΤ…
Επειδή οι πολιτικοί μας δεν θέλουν, αλλά και δεν μπορούν επίσημα λόγω Ευρωπαϊκής Ένωσης, να μποϋκοτάρουν τα ξένα προϊόντα, ας κάνουμε εμείς οι ίδιοι, αυτοβούλως, εντατικές προσπάθειες ώστε να αλλάξουμε τις αγοραστικές μας συνήθειες.Από αύριο κιόλας προτιμάμε ελληνικά προϊόντα αλλά και ελληνικά super markets (π.χ. Γαλαξίας, Σκλαβενίτης, Μασούτης). Τόσο απλά!
Φανταστείτε πόσα εκατομμύρια ή και δισεκατομμύρια ευρώ ακόμα, διοχετεύοναι κάθε χρόνο στο εξωτερικό. Και αυτό γιατί, ή από άγνοια ή από ωχαδερφισμό δεν αγοράζουμε ελληνικά προϊόντα. Και μιλάμε για απλά πράγματα, καθημερινής χρήσης, όπως γάλα,τυρί, κασέρι, γιαούρτι, σαπούνια, χαρτιά υγείας και κουζίνας, μακαρόνια, μπύρες, αναψυκτικά, ποτά, μαρμελάδες, τσιγάρα, σοκολάτες, παγωτά, μπισκότα, οδοντόκρεμες.
Ας υποθέσουμε τώρα ότι όλοι οι Έλληνες αγοράζουν μόνο ελληνικά ζυμαρικά και η βιομηχανία Μέλισσα, για παράδειγμα, λόγω αυξημένης ζήτησης, θα πρέπει να διπλασιάσει την παραγωγή της. Αναμφίβολα θα χρειαστεί -και αναπόφευκτα θα προσλάβει- περισσοτέρους εργάτες, υπαλλήλους, οδηγούς, αποθηκάριους, περισσότερους μηχανικούς, ίσως χημικούς, σίγουρα περισσότερο σιτάρι (αγρότες).
Επομένως, στην επόμενη αγορά σας, αναλογιστείτε πώς θα μπορούσε η επιλογή ενός προϊόντος να αφορά ακόμη και την επαγγελματική βελτίωση τη δική σας ή των δικών σας ανθρώπων.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το παρόν μήνυμα ΔΕΝ είναι διαφημιστικό συγκεκριμένων εταιρειών. Προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, διευκρινίζουμε ότι η ακόλουθη λίστα προτεινόμενων προϊόντων ως εναλλακτική λύση απέναντι στα ξένα είναι ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ και ασφαλώς όχι εξαντλητική. Επαφίεται στους Έλληνες καταναλωτές να αναζητήσουν και να επιλέξουν σύμφωνα με την κρίση τους -και το πορτοφόλι τους- τις αντίστοιχες για κάθε κατηγορία ελληνικές ετικέτες.
Ως εκ τούτου, όταν ψωνίζουμε, θυμόμαστε:
- Αντί για παγωτά Algida ή Ηaagen-Dazs αγοράζουμε Έβγα, Κρι Κρι, Δέλτα.
- Αντί για βούτυρα Αdoro, Lurpak, προτιμούμε Βιτάμ, Αγνό, Κερκύρας.
- Αντί για προσούτο και σαλάμια Lidl, παίρνουμε Νίκας, Υφαντής, Creta Farm, Έδεσμα.
- Αντί για μπύρες Carlsverk, Bud, Stella Artois υπάρχουν οι Mythos, Βεργίνα, Fix, Alfa.
- Aντί της Νoutela, υπάρχει η Μerenda. 
- Αντί για γάλατα Νουνού, Lidl, επιλέγεουμε Αγνό, Μεβγάλ, Όλυμπος, Κουκάκη.
- Αντί για ουΐσκι, βότκα, αγοράζουμε κονιάκ, τσίπουρο, ούζο, ελληνικά κρασιά.
- Αντί σόδας Tuborg, Perrier, Εvian, έχουμε Σουρωτή, Δουμπιά, Ξινό νερό.
- Αντί coca cola, fanta,sprite υπάρχουν αναψυκτικά Εψα, Ηβη, Νιγρίτα, Λουξ.
- Αντί για ζυμαρικά Mίσκο, Barilla και Lidl προτιμούμε Αβέζ, Μέλισσα.
- Αντί για οδοντόκρεμες Colgate, Aim υπάρχουν οι Κolynos, Αquafresh, Οulodent.
- Aντί για χαρτί υγείας και κουζίνας Lidl και Ζewa αγοράζουμε Diana ή Softex.
- Αντί καθαριστικών Ava, Azax, υπάρχουν τα Planet, Trylet, Eύρηκα.
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΧΟΥΝ BARCODE ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΡΙΨΗΦΙΟ ΑΡΙΘΜΟ 520 (ΠΡΟΣΟΧΗ: Πρέπει να υπάρχει ένδειξη “ελληνικό προϊόν” ή/και “παρασκευάζεται/παράγεται στην Ελλάδα”, διότι αρκετά ξένα προϊόντα έχουν τον ίδιο κωδικό αλλά απλώς και μόνο συσκευάζονται και δεν παράγονται στη χώρα μας)!!!
Ας κάνουμε επιτέλους την αρχή ΕΠΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ελληνικά, όπως έλεγε κι ένα παλιό διαφημιστικό μήνυμα… Μόνο σε καλό θα μας βγει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου