Τρίτη 10 Αυγούστου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Ο Στρατός δεν είναι ένας μηχανισμός εκτός κοινωνίας»



ΟΙ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΓΑΘΑ, ΕΙΠΕ Ο ΠΑΝΟΣ ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ

O αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας ανακοίνωσε ότι δόθηκε εντολή να ελεγχθεί η ασφάλεια όλων των στρατιωτικών ελικοπτέρων, ακόμα και αν χρειαστεί να καθηλωθούν στο έδαφος

Στον κοινωνικό ρόλο των Ενόπλων Δυνάμεων, που φάνηκε ακόμα περισσότερο το τελευταίο διάστημα εκτός του «παραδοσιακού» -θα λέγαμε- τομέα της από αέρος καταπολεμήσεως των δασικών πυρκαγιών, και στο... θέμα της παροχής βοήθειας από τις Ε.Δ. προς τη ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης σε πρόσφατη συνέντευξη του στην τηλεόραση του «Σκάι», ενώ για την πρόσφατη πτώση του σύγχρονου επιθετικού ελικοπτέρου «Απάτσι» ανακοίνωσε ότι αυτά επιθεωρούνται όλα επισταμένως και παραμένουν στο έδαφος, μέχρις ότου αποδεσμευτούν για πτήσεις.
«Ο Στρατός δεν είναι ένας μηχανισμός εκτός κοινωνίας, αλλά ένας θεσμός μέσα σ’ αυτήν. Αυτοί που επιχειρηματολογούν μ' αυτόν τον τρόπο έχουν μια αντίληψη στρατού που παραπέμπει σε άλλες εποχές. Όταν καλούμε τις Ε.Δ. να σβήνουν τις φωτιές, να παρεμβαίνουν για να υπερασπιστούν τα δημόσια αγαθά, το συλλογικό συμφέρον της κοινωνίας και των πολιτών, τότε αναγνωρίζουμε τον κοινωνικό ρόλο των Ε.Δ.;»τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Μπεγλίτης, για να προσθέσει: «Όταν οι Ε.Δ. παρεμβαίνουν σε μια δύσκολη συγκυρία, αξιοποιώντας τις υποδομές και τα μέσα, για να τροφοδοτήσουμε τη ΔΕΗ, για να αποτρέψουμε blak out, στην περίπτωση παραδείγματος χάρην της ΔΕΗ στη Μεγαλόπολη, αυτό δεν είναι υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος και του συλλογικού καλού; Αυτός είναι ο κοινωνικός ρόλος των Ε.Δ. ως κοινωνικός μηχανισμός υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος, των δημοσίων αγαθών». Ο ίδιος αναφερόμενος στην πρόσφατη πτώση του επιθετικού ελικοπτέρου «Απάτσι» που στοίχισε τη ζωή δύο στελεχών της Αεροπορίας Στρατού, αφού επισήμανε ότι τα ελικόπτερα αυτά αποτελούν ότι πιο σύγχρονο υπάρχει σήμερα στις Ε.Δ. και ότι η συγκεκριμένη σύμβαση του 2003 ήταν «προβληματική», τόνισε: «Έχουμε ζητήσει ως πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας όχι απλά διερεύνηση αυτού του τραγικού ατυχήματος, αλλά και την εξέταση όλου αυτού του πακέτου προμήθειας και επιχειρησιακής ένταξης των ελικοπτέρων στις Ε.Δ.». Και πρόσθεσε με νόημα: «Πολλές φορές στο πρόσφατο παρελθόν, και αυτό καλούμαστε να διαχειριστούμε, υπήρξαν ελλειμματικές πλευρές σε όλη την αλυσίδα των προμηθειών στις Ε.Δ. Έχουν δαπανηθεί τεράστια ποσά για την εθνική ασφάλεια και υπήρξαν πολλές γκρίζες και προβληματικές πλευρές σ' αυτή τη διαδικασία των προμηθειών. Αλλά το θέμα πλέον είναι να φροντίσουμε ώστε να μην υπάρξει άλλο τέτοιο τραγικό ατύχημα. Οι οδηγίες είναι σαφείς και αυστηρές, ώστε να ελεγχθούν όλα από την αρχή, ακόμα και αν χρειαστεί να καθίσουν στο έδαφος. Δεν παίζουμε με τη ζωή των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Από μια χαλαρότητα που παραλάβαμε, πηγαίνουμε σε μια νέα κατάσταση με διαφάνεια, αξιοκρατία, αλλά πάνω απ’ όλα με υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος».

Αναφερόμενος στο σχέδιο νόμου 
«περί Ιεραρχίας και προαγωγών στις Ε.Δ.», που πρόσφατα ήλθε στο Υπουργικό Συμβούλιο, σημείωσε ότι αυτό πρόκειται να συζητηθεί μετά τις 24/8 από το δεύτερο θερινό τμήμα της Βουλής και έχει διπλό στόχο. Πρώτον, την εμπέδωση «επιτέλους μιας σχέσης δικαιοσύνης και αξιοκρατίας ανάλογα με τις ικανότητες του καθενός και το δεύτερο είναι -πάρα πολύ απλά-, οικονομικό», με το να μη γίνονται μεταθέσεις των στελεχών σχεδόν κάθε χρόνο.

Αναφερόμενος τέλος στο θέμα των εγχώριων αμυντικών βιομηχανιών, όπως τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τα Ενωμένα Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ), ο ΑΝΥΕΘΑ τόνι-σε: 
«Είναι ένα ευρύτερο ζήτημα το θέμα των αμυντικών βιομηχανιών. Στο όνομα της επιβίωσης τους πολλές φορές γίνανε αθλιότητες σε σχέση με μια κρατικοδίαιτη αντίληψη επιβίωσης τους. Είναι προς το εθνικό συμφέρον να επιβιώσουν οι αμυντικές βιομηχανίες, μ' ένα διαφανή τρόπο λειτουργίας. Αν είναι ο ελληνικός λαός να πληρώνει δισεκατομμύρια για να στηρίξει κρατικοδίαιτα ναυπηγεία ή κρατικοδίαιτες αμυντικές βιομηχανίες, είναι ένα μεγάλο θέμα το οποίο πρέπει να το θέσουμε στο κέντρο της πολιτικής συζήτησης και όλοι ν' αναλάβουμε τις ευθύνες μας», ενώ για τα ΕΑΣ τόνισε:«θα πάμε σε εξορθολογισμό και σε νέο επιχειρησιακό σχέδιο. Το πλεονάζον προσωπικό θα μεταταγεί, θα συγχωνευθούν εργοστάσια των ΕΑΣ, έτσι ώστε να μπορέσουμε να υπερασπιστούμε το δημόσιο χαρακτήρα του, σε συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους, είτε Ευρωπαίους είτε από άλλες περιοχές. Αλλά όπως λειτουργεί τα τελευταία χρόνια το επόμενο βήμα θα ήταν να κλείσει».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου