Σάββατο, 31 Ιουλίου 2010
Οι καταγγελίες για ελλείψεις τεχνικού προσωπικού στην Αεροπορία Στρατού...
Το Σεπτέμβριο του 2004,από εκεί απογειώθηκε το μοιραίο μεταγωγικό ελικόπτερο CHINOOK,που θα μετέφερε τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας και τη συνοδεία του στο Άγιο Όρος. Λίγο πριν τη προσγείωση ,το ελικότπερο συνετρίβη. Έξι χρόνια μετά κανείς δεν ξέρει τι έφταιξε. Το Νοέμβριο του 2008, ένα Apache,πέφτει κοντά στη Κύμη κατά τη διάρκεια νυχτερινής εκπαιδευτικής πτήσης. Και τώρα,μέσα στη μονάδα των ελικοπτέρων και μπροστά στα έκπληκτα μάτια των συναδέλφων τους,ο ταγματάρχης Δερμίρης και ο αρχιλοχίας Γκιόκας έχασαν τη ζωή τους από τη συντριβή ενός ολοκαίνουργιου ελικοπτέρου Apache. Οι προληπτικοί μπορεί να μιλάνε για "κατάρα". Ωστόσο πριν φθάσουμε να επικαλεστούμε τις προλήψεις για εξηγήσουμε αυτά τα τραγικά γεγονότα,καλό είναι να χρησιμοποιήσουμε πρώτα τη λογική.
Στις 3 Σεπτεμβρίου 2004 ,ο διοικητής του 4ου Τάγματος Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού, αντισυνταγματάρχης Δημήτρης Παπασπύρου, έστειλε μια αναφορά στους ανωτέρους του στην οποία έλεγε ότι "η εξαιρετικά μειωμένη δύναμη τεχνικού προσωπικού...δημιουργεί σοβαρές επιπτώσεις...στην ποιότητα των εργασιών και στην αύξηση των πιθανοτήτων για σφάλματα κατά την εκτέλεση της συντήρησης και στην ασφάλεια των πτήσεων". Οκτώ ημέρες μετά, ο αντισυνταγματάρχης επιβεβαιώθηκε με το πιο δραματικό τρόπο: ήταν κυβερνήτης του μοιραίου ελικοπτέρου,που το μεσημέρι της 11ης Σεπτεμβρίου 2004,έπεσε στη Σιθωνία!
Οι καταγγελίες για ελλείψεις τεχνικού προσωπικού στην Αεροπορία Στρατού,ποτέ δεν σταμάτησαν από τότε. Επιτελείς του ΓΕΣ, υποστηρίζουν,ότι σ΄ ότι αφορά στα ελικόπτερα Apache,"τέτοιου είδους προβλήματα δεν υπάρχουν" και ότι "το συγκεκριμένο ελικόπτερο ήταν έτσι κι αλλιώς ένα από τα 12 καινούργια,τα οποία μόλις το περασμένο Φεβρουάριο,είχαν ενταχθεί επιχειρησιακά στην δύναμη της Αεροπορίας Στρατού". Εδώ υπάρχει ένα ζήτημα προς συζήτηση.
Τα 12 ελικόπτερα Apache, παραγγέλθηκαν το 2003 και άρχισαν να φθάνουν στην Ελλάδα,το 2007. Όπως γίνεται συνήθως τα τελευταία χρόνια, αρνηθήκαμε να τα παραλάβουμε επισήμως,γιατί οι επιχειρησιακές τους επιδόσεις δεν συμβάδιζαν με αυτά που είχαμε συμφωνήσει. Συγκεκριμένα, το ελικόπτερο δεν διέθετε ένα σύστημα εντοπισμού και εγκλωβισμού στόχων,το οποίο υποτίθεται θα ανέπτυσσε ο αμερικανικός στρατός. Αυτή η διαφωνία και η ανάγκη να αναθεωρηθεί η σύμβαση, κράτησαν τα 12 ελικόπτερα καθηλωμένα για δύο ολόκληρα χρόνια. Τα Apache,είναι εξαιρετικά ευαίσθητα λόγω της υψηλής τεχνολογίας τους, ακόμη και στις καιρικές συνθήκες.
Γι΄ αυτό και θεωρητικά τουλάχιστον πρέπει να βρίσκονται πάντα σε υπόστεγα. Εμείς τα είχαμε δυο χρόνια κάτω από τον ήλιο,τη βροχή,το χιόνι κσι δίπλα στην θάλασσα! Επιπλέον το 2008,είχαν προκαλέσει πάταγο οι πληροφορίες ότι ...ποντίκια είχαν φάει τις καλωδιώσεις κάποιων ελικοπτέρων!!!
Η συντριβή του ελικοπτέρου στη Πάχη,πιθανότατα οφείλεται σε κάποιο σημαντικό τεχνικό πρόβλημα που έχει να κάνει με τα στροφία του. Γι΄ αυτό το λόγο πρέπει να ερευνηθεί σε βάθος τι έφταιξε και δύο άξιοι χειριστές χάθηκαν τόσο άδικα. Ελπίζουμε αυτή τη φορά να αποκαλυφθούν τα αίτια του δυστυχήματος και να μην φθάσουμε σε αδιέξοδο όπως έγινε με το CHINOOK. Ίσως έτσι να λυθεί και η "κατάρα".
Στις 3 Σεπτεμβρίου 2004 ,ο διοικητής του 4ου Τάγματος Ελικοπτέρων Αεροπορίας Στρατού, αντισυνταγματάρχης Δημήτρης Παπασπύρου, έστειλε μια αναφορά στους ανωτέρους του στην οποία έλεγε ότι "η εξαιρετικά μειωμένη δύναμη τεχνικού προσωπικού...δημιουργεί σοβαρές επιπτώσεις...στην ποιότητα των εργασιών και στην αύξηση των πιθανοτήτων για σφάλματα κατά την εκτέλεση της συντήρησης και στην ασφάλεια των πτήσεων". Οκτώ ημέρες μετά, ο αντισυνταγματάρχης επιβεβαιώθηκε με το πιο δραματικό τρόπο: ήταν κυβερνήτης του μοιραίου ελικοπτέρου,που το μεσημέρι της 11ης Σεπτεμβρίου 2004,έπεσε στη Σιθωνία!
Οι καταγγελίες για ελλείψεις τεχνικού προσωπικού στην Αεροπορία Στρατού,ποτέ δεν σταμάτησαν από τότε. Επιτελείς του ΓΕΣ, υποστηρίζουν,ότι σ΄ ότι αφορά στα ελικόπτερα Apache,"τέτοιου είδους προβλήματα δεν υπάρχουν" και ότι "το συγκεκριμένο ελικόπτερο ήταν έτσι κι αλλιώς ένα από τα 12 καινούργια,τα οποία μόλις το περασμένο Φεβρουάριο,είχαν ενταχθεί επιχειρησιακά στην δύναμη της Αεροπορίας Στρατού". Εδώ υπάρχει ένα ζήτημα προς συζήτηση.
Τα 12 ελικόπτερα Apache, παραγγέλθηκαν το 2003 και άρχισαν να φθάνουν στην Ελλάδα,το 2007. Όπως γίνεται συνήθως τα τελευταία χρόνια, αρνηθήκαμε να τα παραλάβουμε επισήμως,γιατί οι επιχειρησιακές τους επιδόσεις δεν συμβάδιζαν με αυτά που είχαμε συμφωνήσει. Συγκεκριμένα, το ελικόπτερο δεν διέθετε ένα σύστημα εντοπισμού και εγκλωβισμού στόχων,το οποίο υποτίθεται θα ανέπτυσσε ο αμερικανικός στρατός. Αυτή η διαφωνία και η ανάγκη να αναθεωρηθεί η σύμβαση, κράτησαν τα 12 ελικόπτερα καθηλωμένα για δύο ολόκληρα χρόνια. Τα Apache,είναι εξαιρετικά ευαίσθητα λόγω της υψηλής τεχνολογίας τους, ακόμη και στις καιρικές συνθήκες.
Γι΄ αυτό και θεωρητικά τουλάχιστον πρέπει να βρίσκονται πάντα σε υπόστεγα. Εμείς τα είχαμε δυο χρόνια κάτω από τον ήλιο,τη βροχή,το χιόνι κσι δίπλα στην θάλασσα! Επιπλέον το 2008,είχαν προκαλέσει πάταγο οι πληροφορίες ότι ...ποντίκια είχαν φάει τις καλωδιώσεις κάποιων ελικοπτέρων!!!
Η συντριβή του ελικοπτέρου στη Πάχη,πιθανότατα οφείλεται σε κάποιο σημαντικό τεχνικό πρόβλημα που έχει να κάνει με τα στροφία του. Γι΄ αυτό το λόγο πρέπει να ερευνηθεί σε βάθος τι έφταιξε και δύο άξιοι χειριστές χάθηκαν τόσο άδικα. Ελπίζουμε αυτή τη φορά να αποκαλυφθούν τα αίτια του δυστυχήματος και να μην φθάσουμε σε αδιέξοδο όπως έγινε με το CHINOOK. Ίσως έτσι να λυθεί και η "κατάρα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου